Šta je to logo ?
Šta je to logo ?

Šta je to logo ?

 

Šta je to logo ?


Logo ili logotip je prvi i glavni vidljivi prikaz vaše firme. On stoji na čelu i glavni je element vizuelnog identiteta koji podrazumeva sva kasnija brendiranja. Dakle, njegovo visočanstvo logo , posebno kada se uradi da bude vanvremenski, nije potrebno menjati godinama. Taj primer sledilo je mnogo kompanija, a samo neke od njih su nike , coca-cola ,
puma ,ford ,adidas ,mercedes-benz ,bmw ,mcdonalds kao i mnoge druge koje nisu menjale logo od osnivanja firme ili su ga jako malo dorađivale i unapređivale na taj način.

U današnjem dobu nije lako imati vanvremenske logoe jer se trendovi često menjaju , pa su se neke kompanije češće odlučivale da menjaju logotipe (slovne pisane ili štampane delove), kao i same zaštitne znakove. Nekada se oseti da logotip nije to što je bio pre pet ili deset godina i ponekada se i zbog nešto lošije pozicije na tržištu i među kupcima mogu javiti ovakvi trendovi i potrebe da se isti menja. Možda se , baš time unese potrebna svežina i da se nova dimenzija brendingu kompanije kroz dalje korišćenje logotipa na sajtu, vizit karticama, kačketima, brendiranim vozilima, bilbordima i ostalim promotivnim materijalima.
Neki od upravo takvih primera sjajnih simbola koji su redizajnirani i kao takvi postali bolji od svojih prethodnika su : kentucky fried chicken (kfc) , sprint (mobilni operater u Sjedinjenim Americkim Državama), UPS kurirska služba, xerox, google, nbc, citroen , burger king.

Razlika između drastičnog redizajna i suptilnog brendiranja

Neki od logoa su menjani više puta u poslednjih desetak godina jer su se stalno prilagođavali trendovima. Kompanije poput pepsija su nešto slično uradile u poslednjih dvadesetak godina više puta. Za sve vreme svog postojanja , usudiću se da kažem da je logo menjan više od 15 puta. Ovde možete pogledati istorijat promena logoa kompanije pepsi.
Druge, poput coca cola-e , ne menjaju svoj logo desetinama godina. Konkretno , njen znak je menjan četiri puta : 1886–1887 , 1887–1900 , 1900–1941 i poslednja verzija, koja se i danas koristi, ugledala je svetlost dana 1941. godine. Naravno, i coca cola, kao i pepsi, imale su svoje alternativne logoe koje su prikazivale više puta. Neki od primera su coke coka cola skraćeni logo, kao i logoi u krugovima, preko flaša itd.
Ovde ćemo prikazati primere sjajnih redizajna zaštitnih znakova (logoa) kompanije.

U svakom slučaju , zaključak je da svaki brend koji želi da svoj vizuelni identitet oplemeni na najbolji mogući način uglavnom ima ili treba da ima odličan logo. Mnogi su primeri , uglavnom velikih kompanija , a neki od njih su i navedeni u linku o redizajnu brendova. Velike kompanije uvek ulažu u logo dizajn jer znaju da je to prvi stepenik koji odlučuje o tome da li se kompanija penje na tržištu ili pada. Ako je prvi korak dobar, velika je verovatnoća da će i drugi u vidu daljeg brendinga biti krupan korak ka uspehu.

Leave a Reply

Close Menu